Неділя, 06.07.2025, 17:08
Вітаю Вас Гість | RSS

КЗ "Малобілозерська ЗОШ І-ІІ ступенів №2"

Меню сайту

Категорії розділу
Колектив [0]
Публічна звітність [11]
Інформація для учнів [7]
Інформація для батьків [10]
Бібліотека школи [0]
Про школу [8]
Психолог радить [5]
Адміністрація [2]
Публічна звітність [9]

Наше опитування
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 6

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Файли » Психолог радить

БУЛІНГ
12.11.2018, 17:49

БУЛІНГ

/Files/images/ThinkstockPhotos-510308332.jpgБулінг, згідно визначення CDC (CentersforDiseaseControlandPrevention),– це будь-яка агресивна поведінка однієї людини чи групи людей, які не є родичами жертви, що повторюється неодноразово або має очевидні передумови для повторення.Психотерапевт І.Бердишев визначає булінг як свідоме, тривале насильство, що не носить характеру самозахисту і виходить від однієї або декількох осіб; на думку соціолога І.М. Кона, боулінг – це залякування, фізичний або психологічний терор, спрямований на те, щоб викликати в іншого страх і тим самим підпорядкувати його собі. Т.Фалд, автор Інтернет ресурсу BullyOnLine (www.bullyonline.org) вважає булінгом регулярну негативну поведінку одного працівника по відношенню до іншого або до цілої групи його колег, включає різні прискіпування через дрібниці, часто зовсім необґрунтовані, негативну оцінку роботи або відмова від будь-якої оцінки, прагнення ізолювати працівника або групи працівників від інших, розпускання брудних чуток і пліток. На наш погляд, всіцівизначення у повномуобсязівиражаютьсутність булінгу, а висвітлюютьлишедеякійогоаспекти.

Ми прийшли до висновку, щобулінгомможнавважатиумисне, що не спрямоване на самозахист і не санкціоноване нормативно-правовими актами держави, тривале (аботаке, щоповторюється) фізичнеабопсихологічненасильство з боку індивідаабогрупи, якімаютьпевніпереваги (фізичні, психологічні, адміністративнітощо) до індивіда, і щовідбуваєтьсяпереважно в організованихколективах з певноюособистою метою (наприклад, бажаннязаслужити авторитет у деякихосіб).Булінг (bullying, віданг. Bully– хуліган, забіяка, задира, грубіян) визначається як утиск, дискримінація, цькування. ДевідЛейн і ЕндрюМіллервизначаютьбулінг як тривалийпроцессвідомогофізичного і абопсихологічногожорстокогоставлення, з боку одної особи абоокремоїгрупи до інших.

Причини булінгу

Явищацькування і кібер-булінгу маютьсистемну природу. А це значить, що причина явища не в індивідуальнихособливостяхучасників, а виникає як сума інколинепомітнихвнесківбагатьох людей.Шкільнаполітика, толерантнеабонейтральнеставленняадміністрації школи, вчителів до проявуагресивних, насильницьких, ворожихдій з боку учнів та поведінка самих вчителівформуєзагальнуатмосферу не тількиучнівськогокласу, але й усієїшколи, визначаєвнутрішнєжиття,тобтосоціально-психологічнийклімат. Булінгу шкільномусередовищірозвивається в ситуаціїворожості, конфліктності, страху.

Булінг можевиникати як компенсація за невдачі:

- у навчанні,

- суспільномужитті

- відтиску та жорстокогоповодженнябатьківчиіншихдорослих

- при недостатнійувазі з боку дорослих

- як крайнійзасіб, коли ученьвичерпаввсііншіможливості для задоволеннясвоїх потреб

- у випадках, коли учніпротестуютьпротипевних правил, виражаючиневдоволення, прагнучизруйнуватидещо в своємуоточенні.

Жертвою в ситуації булінгу може стати учень, якийвідрізняєтьсявідінших за будь-якимкритерієм на думку членівколективу. Булінгу шкільномусередовищіможевиникати і тоді, коли відбуваєтьсяборотьбаміжучнями за вищий статус у груповійієрархії, задоволеннясвоїхсоціальних потреб та як інструментманіпулювання та контролю учнемсвогомікросоціуму.

Види булінгу: фізичний, вербальний, прихований, кібербулінг.

Фізичнийбулінгпроявляється у вигляді таких дій, як удари, підніжки, щипки, а такожпсування майна. Цей вид шкільногонасильствабільшхарактерний для хлопчиків, якічастішесхильні до проявуфізичноїагресії. До фізичноговідносять і сексуальнийбулінг (дії сексуального характеру).

Вербальний (психологічний):образи, погрози, непристойніепітетисоціального, расистського, релігійного характеру абоіншіпринизливівисловлюваннящодожертви.

Прихованийбулінг не завжди легко розпізнати. Цепоширенняпліток, брехняабозвинувачення, спрямовані на те, щобзруйнуватиабопохитнутисоціальнізв’язкилюдини. Цей вид булінгу більшхарактерний для дівчат. Вважається, що вони оцінюютьсоціальнівзаємини як пріоритетні, тому їхагресіябільшеспрямована на соціальнеізолюванняжертви.

Докібербулінгувідносятьсязображення, аудіо- чивідеозаписи, розміщені у різнихінформаційних мережах Інтернет і спрямовані на приниженняжертви. До кібербулінгуможнавіднестиімітування чужих профілів у соціальних мережах, щопсуєрепутаціюжертви та шкодить їїсоціальному статусу. Новийрізновидшкільногокібербулінгу–жертва отримуєобрази на телефон, електронну адресу або через іншіелектронніпристрої.

Незважаючи на різноманітність форм булінгу, всі вони маютьзагальніхарактерніриси:

– упередженість і агресивністьдій, спрямованихпротижертви;

– дисбаланс статусівкривдника і жертви, якийможепроявлятися у різномусоціальномустановищі, фізичних, фізіологічних, фінансовихможливостях, культурній, релігійнійаборасовійналежності;

– розумінняймовірностіповторення таких ситуацій;–гостраемоційнареакціяжертви на прояви булінгу.

Система соціально-педагогічноїдіяльностіщодозапобігання булінгу

Загальнийрівень:

- обізнаність і залученістьдорослих

Рівень школи:

- загальношкільнеопитування

- загальношкільнаконференція

- ефективнасупервізія через певний час

- застосуваннядискусійнихгруп з працівників школи

- формуваннякоординаційнихгруппредставників

На рівнікласу:

- впровадження правил класупроти булінгу

- тематичнізустрічіучнівклассу

- тематичнізустрічіучнів і батьків

На індивідуальномурівні:

- консультативнібесіди з булерами та їх жертвами

- серйознібесіди з батьками дітей-булерів та їх жертв

- розробкаіндивідуальнихпланіввтручання

Арт-терапевтичніметодизапобігання булінгу.

1. Для профілактики булінгу можнавикористовуватилітературні твори, де висвітлюютьсяпроблемицькуванняабоспоріднені з ними. У процесіобговоренняпрочитаногосередстудентіввиникаєспівпереживання і розумінняпочуттівгероїв. Для кожноївіковоїгрупишколярівможнапідібрати книжки, під час обговоренняяких, вони зможутьідентифікувати себе з героями, котрівідчуваютьстраждання. В літературі на цю тему, часто є персонажі, які, незважаючи на небезпеку, щозагрожуєїм, відновлюють порядок і справедливість. Такий персонаж стаєпоруч з тим, кому погано, і разом вони протистоятьнесправедливості.

2. Такожможнаорганізовуватиколективний перегляд фільмів з подальшимїхобговоренням. Цеможе бути фільм «Опудало» та колективнеобговоренняпобаченого, перегляд різнихсоціальнихроликів.

Для підлітківможназапропонуватитаку форму роботи як твір на заданутему.Учніотримуютьзавданнянаписати невеликий твір про булінг. Рекомендуєтьсядодатковопояснити, якіпитанняможуть бути в ньомувідображені. Завданняможнавиконати у школічи як домашнє, щобучні (за бажанням) могли обговоритипроблеминасильства.Нерідко у творахз’ясовуєтьсяважлива для вчителяінформація, про якуучень не можеговорити прямо. Крім того, твірможевідобразитирольовівибори та ідентифікацію автора.

Під час перевіркитакоїроботинеобхіднорозуміти, що головне – цеінформація, а не форма їїподання. Не виключено, щосередавторів є жертва булінгу, переслідувачабопопулярнийучень. Цедаєвчителюдодатковіможливості для подальшогообговорення. Можнавибрати два-три твори, в якихйдеться про важливіречі, і за згодоюавторівзачитатиїхкласу. Ученьможе і сам прочитатисвійтвір.

Озвучуваннясвоєї точки зорущебільшезобов’язуєдітейдотримуватисясвоєїпозиції. Крім того, цеможевплинути на іншихдітей. Найкращий результат досягається, коли вголосзачитуються твори декількохучнів. Тоді вони виступають разом і відстоюютьспільнупозицію: їхоб’єднуютьсхожі погляди. А вчительотримуєможливістьвисловити свою думку за допомогоюкоментарів до творчихробіт.

Інший вид такоїтворчоїроботи – підготовкамалюнківчиплакатів на тему «Стоп, насилля!», або «Я проти булінгу». За результатами можна провести творчу роботу «Інтерпретаціязображеного» або самими авторами, абоіншимиоднокласниками.

Категорія: Психолог радить | Додав: malabschool2f
Переглядів: 251 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz